Saudara Saudari

You know... I love my school friends... no matter how old we are or what our day jobs are... when we get together... we're somehow transported back to the era where we were once a bunch of happy, carefree teenagers...

Couldn't stop smiling when I read their replies to my message...

My email:
Helo rakan-rakan sekalian...
Saya mau kahwin sama OWLoon... minggu itu season panas... jadi saya mau cepat cepat beritahu tarikh makan malam saya... Nov 29, 2009 (Ahad)... tolong selamatkan (save) itu tarikh ya... Anda semua dijemput untuk meraikan kelahiran buah nenas... (Ong and Lai = OngLai = Pineapple = Nenas). Mesti datang tau...

Dan hor... Dec 06, 2009 (Ahad)... minggu yang berikutnya... itu makan malam di Kuala Selangor dan ceremony teh di rumah OWLoon... mau datang sekali? Bagi saya tau lah... a-ko-mo-da-tion dibekalkan...Kalau datang ke Kuala Selangor... aktiviti menarik...
- Pagi: Tengok orang minum teh
- Petang: Tengok monyet di Bukit Melawati & matahari tenggelam
- Malam: Makan malam...
- Tengah Malam: Happy hour...

Kasi tau sama saya la... tengok mau pigi ke tak mau (Kuala Selangor)... Kuala Lumpur punya... unless ada Amageddon, MESTI datang wei... hehehe... Ribuan terima kasih rakan-rakan sekalian... :) Saudari "maemee"

Then came their hillarious replies...

Laughing Buddha from NZ:
Helo Saudari "maemee",
Jemputan perkahwinan saudari dengan saudara OWLoon sungguh menarik :-) Terutamanya activiti "tengok monyet di Bukit Melawati & matahari tenggelam" di Kuala Selangor. Alangkah seronoknya kalau saya boleh menghadiri kelahiran buah "Nenas" - tetapi saya tidak boleh membuat janji yang saya akan dapat hadir untuk menyaksikan pertemuan 2 hati menjadi 1. Saya akan cuba sedaya upaya saya untuk bersama dengan rakan-rakan sekalian hujung tahun ini.Sampai kita bertemu sekali lagi - jaga lah diri baik-baik. Saudari Laughing Buddha

Doctor who secretly wishes to be a Bartender:
Wahhhhh pukimak, you punye bahasa still damn sai lek man... wah..manyak jealous lor!!!! okie okie .. ini macam... dua dua pun saya mau.. tengok monyet dan tengok nenas... "maemee" punya nenes tarak mau la .. manyak torns la .. heheheh nasib baik sudah lepas saya punye exam la ... sekian telima kaseh... kekeekeke

The Gaming Expert:
Wah.... apasal you punya bahasa tulis sampai banyak "dot dot dot" nie.....? saya sudah tetapkan tarikh kehadiran saya until Nov 29 dari tahun lepas. mau lepas pun tarak boleh lepas dari tangan you la...itu itu itu tengok monyet tak mau la... tengok nanas ok. saya agi tau bini saya dulu ye...

The IT Expert:
Saudari "maemee",
Terlebih dahulu saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan taniah atas perkahwinan anda dengan saudara OWLoon.Saya boleh menghadiri majlis perkhawinan anda berdua pada tarikh 29 Nov 2009. Akan tetapi, menyaksi aktiviti monyet tidak dapatlah saya pergi. Oleh itu, tolong menetapkan dua tempat duduk untuk saya dan Mun San untuk majlis makan malam tersebut.

Merujuk kepada Onglai ataupun nenas, anda boleh rizab nenas untuk saudara Alan sahaja. Sebagaimana yang dirujuk oleh saudara Daniel, nenas anda itu berduri! Jika anda memerlukan apa-apa pertolongon untuk majlis tersebut, sila sampaikan pesanan kepada saya. Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat bersama saudara OWLoon. Sekian! Nota: Kongket banyak-banyak tau!!

And the email trails just kept getting longer with more funny responses from them... I love my friends and am glad that our friendship lasts more than 10 years...

0 comments:

Post a Comment