Kisah Telefon Bimbit

Nama saya K800i...
Saya berasal dari golongan Sony Ericsson...
Walaupun nama saya seakan nama "ang moh", saya dilahirkan di sini...
Buatan Malaysia 100%... :)

Pada Ogos tahun lalu, saya diperkenalkan kepada maemee; tuan saya sekarang...
Pada mulanya, tuan amat sayang pada saya...
Tuan sering memandang saya dengan pandangan yang penuh kasih sayang...
Dan saban hari, badan saya yang licin dilap dengan kertas tisu...

Saya juga amat menyayangi tuan saya...
Justeru itu, saya cuba sedaya upaya untuk memuaskan kehendaknya...
Bila punat saya ditekan, saya memastikan apa yang ditekan, dipaparkan...

Walaupun tuan ter-campak saya beberapa kali...
Saya masih menyayanginya...
Walaupun kad memori saya turut tercampak keluar...
Saya masih menyayanginya...
Mungkin tuan tidak sengaja...
Walaupun tuan tidak lagi melap badan saya...
Saya masih menyayanginya...
Walaupun muka saya mulai kelihatan keputih-putihan...
Saya masih menyayanginya...
Mungkin tuan tengah sibuk...

Walau bagaimanapun, sejak kebelakangan ini... punat-punat saya sering kesakitan...
Dengan setiap sentuhan, saya mengaduh dalam kesakitan...
Kadangkala bila tuan menyentuh batang gembira ku...
Saya lambat mengeluarkan apa yang sepatutnya...
Setiap kali ini berlaku, tuan memaksa saya tidur...
Tetapi... sebalik sahaja saya melelapkan mataku, tuan mengejutkan saya pula...
Aihhh... agak susah juga untuk tidur dan bangun beberapa kali sehari...

Kebelakangan ini, saya mendapati tuan jarang bermain dengan saya...
Mungkinkah tuan telah bosan dengan kerenah saya?
Mungkinkah tuan ingin mangabaikan saya untuk model yang lebih baru?
Aihhh... perit hati saya memikirkan perkara ini...

Saya sudahpun mejejah umur setahun...
Dan tuan sememangnya kaki pemain jantan...
Saban hari menukar telefon...
Tapi apalah yang boleh saya lakukan?
Terpaksalah saya mengakur pada nasib saya yang malang ini...
Doot... dooot... :(

6 comments:

May 3, 2007 at 3:25 AM Colin T. said...

Dear K800i,

Tuan you jahat. Dia eja "syukur" pun tak tahu, walaupun bertapa cantik awak. Marilah, lari ke tangan saya.

Walaupun saya sudah ada satu bini, tapi saya rasa kamu dua boleh main bersama dengan mesra. Nama dia D850. Jom, marilah. Lari kat sini. Tuan awak memang pundek orangnya =P

May 3, 2007 at 6:16 AM "maemee" said...

[colin t] sungguhpun saya berterima kasih kpd awak atas kesudian anda mengambil saya sbg bini kedua, tapi... tapi... saya tak-kan meninggalkan tuan saya...

saya... saya... saya akan bersama tuan saya hingga selama-lamanya... sebab... hehehe, saya seronok sekali bila tuan menekan punat-punat saya... ohhh ohhh... syiok sekali walaupun kadangkala sakit sakit juga... tapi syiok juga...:P

May 3, 2007 at 6:58 AM Je5sie said...

K800i,
Kita ni semua buatan manusia untuk memenuhi nafsu. Manusia ni, cuma nakkan yang ter-baru, ter-dalam(in..), ter-cantik..semuanya nak yang ter.. apalah boleh kita buat. Bukannya kita ada tangan dan kaki macam mereka.. Biarlah, biar satu hari nanti, mesin-mesin seperti kita ni menakluki dunia macam kisah MATRIX tu? Kita sabotaj manusia manusia yang kiasu ni..mwahaha...

May 3, 2007 at 7:57 AM "maemee" said...

[je5sie] eee... eee... macam 'matrix'? pd masa tu... kita boleh jelajah dunia manusia pulak... boleh slow mo tahan peluru jugak... terror jugak ye... tapi...

pada masa tu... rasanya turun temurun sony ericsson saya tu dah lupus lor macam dinosaur... kekekeke...

May 3, 2007 at 9:13 PM Val said...

wah seh... semuanya berbahasa Melayu kat sini... Ini memang "post" khas untuk darling k800i u tu hor... so terror.. yalah, kalau dah bertuan, tentulah berbakti sehinga ke akhir hayat. Nah, ini saya hadiahkan khas untuk k800i saudari :

Haiwan mati meninggalkan tulang,
Manusia mati meninggalkan nama,
Telefon bimbit mati meninggalkan kenangan (& nama sekali lar).

Jadi, rajin-rajinlah melimpahkan sebanyak mana kenangan yang termampu, selagi hayat masih dikandung badan... Muahahaha

At least-nye, u punya tuan tidak 'play-phone' like me.. Dulu, I tukar henfon setiap 4 bulan tau! =P

May 4, 2007 at 8:18 AM "maemee" said...

[val] ya ya, post istimewa utk k800i saya... macam karangan kat sekolah u know... hehehe...

wahhhh berpantun pulak, terror-nya awak... biar saya pulak yang cuba:
Haiwan kentut mengunakan buntut
Manusia kentut kadangnya gunakan mulut
Telefon kentut, habislah dooot dooot...
Muahahahahaha...

tiap 4 bulan... awak sememangnya kaki pemain jantan yg no.1 la... :P

Post a Comment